Jeg kjenner også "moderate muslimer", og vil ikke dem noe vondt. Men det er denne bevegelsen jeg frykter. Dette er en bevegelse som har skutt fart i unge miljøer, og som sagt er det allerede nordmenn som er rekruttert. Jeg syns det er skremmende.
Quote:
Originally Posted by Nissebror
Jeg tror nok ikke nordmenn flest er fristet til å leve under islam.
Dette handler om en blanding av velvilje til å "dele av vår overflod" til våre nye landsmenn, toleranse overfor fremmede kulturer, ytringsfrihet og en viss dose naivitet, samt frykten for å få "rasist-stempelet".
Selv mener jeg en viss skepsis mot islam er sunt, siden islam bla viser et kvinnesyn som strider så totalt mot våre egne verdier.
Men det er jo bare Siv & Frp som tør å si imot islam, og det er jo så politisk korrekt å hate alt Frp står for, uansett hvor fornuftig det måtte være.
Når sant skal sies, kjenner jeg selv "moderate" muslimer som er fantastisk hyggelige mennesker, og som tar avstand fra all dævelskapen ekstreme islamister foretar seg.
Jeg vil vel ikke si at jeg lider av "fremmedfrykt", men jeg tviler sterkt på at islam lar seg forene med det norske samfunnet og dets kultur.
Et godt eksempel på det :
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=570403
|